Friday 6 October 2017

Voraussetzungen Für Öffnung Ein Forex Bureau In Kenia


U. S. Department of State Offenheit für ausländische Investitionen Kenia hat eine lange Geschichte der wirtschaftlichen Führung in Ostafrika als die größte und modernste Wirtschaft in der Region genossen. Jedoch setzte eine ethnisch aufgeladene Gewalt nach den Wahlen im Januar-Februar 2008, die 1200 tote und 500.000 vertriebene verließen, einen abrupten Halt für robustes Wachstum und erhöhte Sicherheitsbedenken über das Investitionsklima von Kenyalsquos. Besonders betroffen war die Tourismusbranche von der Gewalttätigkeit, von 33 Prozent bei den Ankünften und 19 Prozent beim Erwerb, während die Landwirtschaft durch mutwillige Zerstörung von landwirtschaftlichen Betrieben und Molkereien einen Vermögensverlust von 300 Millionen erlitt. Sowohl der Tourismus als auch die Landwirtschaft haben sich erholt, der Tourismus wächst auf dem höchsten Niveau und die Erwartungen von mehr als 1,8 Millionen Ankünften im Jahr 2010. Das friedliche und historische Referendum im August 2010, das eine neue Verfassung mit einer Zweidrittelmehrheit genehmigt hat, gibt Hoffnung in Kenia Zukunftsaussichten. Nach einem Wachstum von 7,1 Prozent im Jahr 2007 verlangsamte sich die Konjunktur 2008 auf 1,6 Prozent. Die Wirtschaft wuchs im Jahr 2009 um 2,6 Prozent, während das Wachstum im dritten Quartal 2010 über sechs Prozent lag und das Wachstum im Jahr 2010 5 Prozent übersteigen sollte. Die Aussichten für 2011 und 2012 sind für das BIP-Wachstum auf den 5 ndash 6 Prozent Bereich zu erreichen. Die durchschnittliche jährliche Inflationsrate lag im Jahr 2008 bei 16,2 Prozent, die im Jahr 2009 auf 9,2 Prozent und im Dezember 2010 auf 4,5 Prozent im Vergleich zum Vorjahreszeitraum sank. (Kenia änderte seine Methodik Inflationsraten Berechnung auf ein geometrisches System im Jahr 2009, die in viel niedrigeren Inflationsraten geführt hat.) Noch vor Dezember 2010, 1,2 Millionen Kenianer benötigten Nahrungsmittelhilfe, eine drastische Verbesserung von der schlimmsten der Dürre in der Herbst 2009. Die reichlich lange und kurze Regenzeit in 20092010 trieb die starke Erholung der Landwirtschaft, obwohl nordöstlichen Kenia leidet im Frühjahr 2011 von unter normalen Regenfällen. Leider würde jedes Wiederauftreten der Dürre eine weitere Ernährungssicherheitskrise in Kenia auslösen, da Bewässerungssysteme fast nicht existieren. Obwohl Kenia für ausländische Investoren, die in den 1960er und 1970er Jahren eine Präsenz in Ostafrika anstreben, eine herausragende Rolle spielte, hat eine Kombination aus politisch getriebener Wirtschaftspolitik, staatlicher Schande, grassierender Korruption, Investitionen seit den 1980er Jahren. In den vergangenen 25 Jahren hat Kenia ein Underperformer bei der Gewinnung von ausländischen Direktinvestitionen. Seit 2003 ist die Leistung von Kenia bei der Gewinnung von Direktinvestitionen geringfügig besser als nahezu 6 US-Dollar pro U. S. 1.000 des BIP (insgesamt 82 Millionen US-Dollar). Allerdings ist dies im Vergleich zum FDI in den Nachbarländern mit kleineren Volkswirtschaften verblasst. UNCTAD39s 2008 World Investment Report beschreibt Kenia als die Ostafrika-Regionlsquos am wenigsten wirksame Freier bei der Gewinnung von ausländischen Direktinvestitionen. Der Bestand an ausländischen Direktinvestitionen in Kenia belief sich 2008 auf 183 Millionen. Nach einem Bannertag im Jahr 2007, in dem 729 Millionen Dollar an ausländischen Direktinvestitionen erwirtschafteten, erhielt Kenia nur noch 96 Millionen im Jahr 2008 und 141 Millionen im Jahr 2009. Die jüngsten Presseartikel zeigen, dass die Inlandsinvestitionen nunmehr überdurchschnittlich sind Hat erhebliche Auswirkungen auf die Entwicklung in Kenia. Kenia souveräne Ratings, die im Anschluss an die Gewalt nach den Wahlen im Frühjahr 2008 herabgestuft wurden, wurden Ende 2010 von SampP zu einem positiven B aus stabiler B aufgerüstet. Ähnlich verbesserte Fitch Rating die Aussichten von negativ auf stabil, unter Beibehaltung der früheren Ratings von B Für langfristige Auslandsschulden und BB - für langfristige Inlandsverschuldung im Januar 2009 diese Ratings bleiben die gleichen wie im Januar 2011. Ein April 2008 Umfrage, die von der Kenya Association of Manufacturers (KAM ndash Kenia39s erster Verband), abgeschlossen Dass Kenia39s Geschäftsklima feindlich ist. Wegen des kostspieligen Investitionsklimas erfuhr KAM, dass eine wachsende Zahl von Unternehmen sich von der Herstellung zum Handel verlagert hat. Andere haben das Land verlassen. Nach Prüfung der Erklärungen, warum Unternehmen entweder in den letzten zehn Jahren geschlossen oder verlagert hatten, hielt KAM fest, dass der legitime Handel in Kenia gehemmt wird durch a) unlautere ausländische Konkurrenz, die nachgeahmte und gefälschte Produkte (Kosmetika, Toilettenartikel, Batterien, Reifen, Teile, Medikamente, Bücher, elektronische Medien und Software) und Second-Hand-Kleidung und Schuhe in den Markt verlässt neue Schuhe und andere Bekleidung als Second-Hand-und Unter-Rechnungen Exporte b) die hohen Herstellungskosten aufgrund exorbitanten Stromtarife, schlechte Infrastruktur (Insbesondere Straßen und Schienen) und kräftige Transportkosten c) Nichtverfügbarkeit von Rohstoffen wie Rohöl d) Arbeitsgesetze, die private Unternehmen und nicht die Regierung zwingen, ihren Mitarbeitern eine soziale Absicherung ohne Leistungen zu gewähren, einschließlich der Vaterschaft (E) geringe Produktivität, mangelnde Arbeitsdisziplin und starke Gewerkschaften, die sich auf höhere Löhne und Vorteile konzentrieren, (f) Lizenzen für lokale Behörden und Belästigung über geringfügige Forderungen (was als " Forderungen nach Bestechungsgeldern) und (g) das Versagen der Kenia Revenue Authority (KRA), die Körperschaftsteuer und die MWSt-Erstattungen zügig zu verarbeiten. Eine Analyse der Steuerbehörde Kenias, die von der Weltbank, der International Finance Corporation und der Wirtschaftsprüfungsgesellschaft PriceWaterhouseCoopers durchgeführt wurde und Anfang Dezember 2008 veröffentlicht wurde, beurteilte das Kenyalsquos-Steuerregime als das am wenigsten freundliche in Ostafrika. Der Bericht, Paying Taxes 2009, kritisiert Kenia für nicht mit einer einzigen staatlichen Stelle verantwortlich für alle Steuer-Sammlungen. Vielmehr ist Kenyalsquos Steuerstruktur von mehreren Regierungsstellen, die jeweils mit der Befugnis, Steuern zu verschiedenen Zeiten des Jahres zu sammeln markiert. Laut der Studie, Kenia hat fünf verschiedene Steuerzahlung Termine jeden Monat für die Mehrwertsteuer, Unternehmensgewinne, Abzug, soziale Sicherheit und Gesundheit. Abgesehen von der Komplexität ihres Steuersystems, viele Kenianer beschweren Steuern sind zu hoch. Infolgedessen steigt die Steuerhinterziehung. Kenia ist jetzt Zeuge einer wachsenden Zahl von unregistrierten oder informellen Unternehmen im lokalen Sprachgebrauch bekannt als ldquojua kali. rdquo (Anmerkung: laut dem Governmentlsquos 2010 Economic Survey, beschäftigt der informelle Sektor etwa 80 Prozent der Belegschaft.) Wegen der countrylsquos mehrfache Steuerzahlungsarchitektur Und wahrgenommen hohe Steuern, berichtete der Bericht Kenia 158 von 181 Ländern untersucht. Der Bericht lobte die Kenya Revenue Authority (KRA) für seine effektive Steuererklärung und begrüßte die governmentlsquos künftige Einführung eines integrierten Steuer-Management-System. Kenyan Unternehmen tragen die größte Steuerbelastung in Ostafrika. Trotz der ostafrikanischen Gemeinschaftsstaaten, die eine einheitliche 30-prozentige Körperschaftssteuer in der gesamten Region erheben, müssen kenianische Unternehmen mit anderen Abgaben konkurrieren, deren letztendliche Auswirkungen die gesamte Steuerbelastung erhöhen. Steuer-Experten bei PriceWaterhouseCoopers sagen, dass die gesamte Körperschaftsteuerbelastung in Kenia derzeit bei 49,7 Prozent liegt, verglichen mit Tansania39s 45 Prozent, Uganda39s 32 Prozent und Ruanda mit 31 Prozent. Diese zusätzliche Belastung hat die Kosten der Geschäftstätigkeit in der größten Wirtschaft der Region erhöht und die Wettbewerbsfähigkeit ihrer Unternehmen verringert. Kenyan Unternehmen haben mit 41 verschiedenen Steuerzahlungen, die über 16 Steuerregelungen zu kämpfen, die 417 Mann-Stunden zu archivieren im Vergleich zu den world39s Durchschnitt von 31 Steuern Zahlungen und 286 Stunden, und damit Kenia als eines der Länder mit den kompliziertesten Steuersystem in diesem Teil der Welt. Zweigniederlassungen von Gebietsfremden zahlen Steuern in Höhe von 37,5 Prozent. Die Regierung definiert in der Regel steuerpflichtige Einkommen, um Einkommen aus oder aus Kenia. Die Mehrwertsteuer wird auf Waren erhoben, die in Kenia eingeführt oder hergestellt werden und steuerpflichtige Dienstleistungen. Der Standard-Mehrwertsteuersatz beträgt 16 Prozent. Die Diskussion der Regierung über die Mehrwertsteuer im Frühjahr 2011 konzentrierte sich auf die Verringerung oder Beseitigung von Ausnahmen, um eine breitere Umsatzbasis zu schaffen, wenn man die Zinssätze erhöht. Verbrechen ist ein anderer abschreckend. In einer eigenen 2007 KAM-Umfrage, berichteten 33 Prozent der kenianischen Unternehmen Kriminalität als ein ernstes Problem, Bilanzierung von Verlusten von fast 4 Prozent auf den Jahresumsatz. KAM entdeckte, dass Unternehmen durchschnittlich 3 Prozent ihrer Betriebsbudgets an private Sicherheitsdienste und Sicherheitsupgrades verteilen. Ältere Regierungsbeamte sind sich dieser Probleme bewusst. Darüber hinaus räumte der stellvertretende Ministerpräsident und Minister für Handel Uhuru Kenyatta Anfang Dezember 2008 öffentlich ein, dass sofortige Maßnahmen, die eine koordinierte Anstrengung unter Mitgliedern der East African Community (EAC) beinhalten, unternommen werden müssen, um gefälschte Waren nach Kenia und der Region zu verbieten. Er erkannte an, dass Fälschungen das heimische verarbeitende Gewerbe untergraben. Andere Hindernisse für Investitionen, die sofortige Aufmerksamkeit benötigen, zitiert er, schließen Unsicherheit, ein unfreundliches Geschäftsregulierungssystem und die hohen Kosten der Energie ein. Am 5. August 2008 begann Premierminister Raila Odinga im Rahmen eines öffentlich-privaten Dialogs mit dem Vorsitz der KAM, der Kenia Private Sector Alliance (KEPSA), dem East Africa Business Council (EABC), die sogenannte "Business Agendaquot" , Und andere Führungskräfte zu diskutieren, was getan werden muss, um die country39s Geschäftsklima zu verbessern. Als Ergebnis der ersten Sitzung, Odinga und Präsident Mwai Kibaki angeordnet, dass der Hafen von Mombasa offen 247, die Anzahl der Straßensperren und wiegt Stationen auf der Mombasa-Nairobi-Busia Northern Corridor Highway drastisch reduziert werden, und dass die Kenia Ports Authority (KPA), das Kenia Bureau of Standards (KEBS) und KRA harmonisieren ihre Regelungen und erlassen ein gemeinsames Akkreditierungs - und EDV-System, um die Frachtkontrolle und - abfertigung zu beschleunigen. Die Regierung befasste sich mit Fragen des Hafens und der Straßensperre, während die Harmonisierungsfragen weiterhin angegangen werden. Anschließend erklärten Präsident Mwai Kibaki und dann der amtierende Finanzminister John Michuki, dass die Mehrwertsteuer auf Energieeinnahmen reduziert oder beseitigt werde. Das Finanzministerium kündigte Ende November 2008 an, dass es eine 120-prozentige Verbrauchsteuer auf die Herstellung von Kunststoffen aussetzen würde. Um den inflationären Druck auf den Nahrungsmittelkorb zu verringern, verringerte die Regierung Mitte Juni 2008 die Aufgabe auf importiertem Weizen von 35 Prozent auf 10 Prozent und NULL-297.000 metrische Tonnen importierten Mais. Sie verzichtete auch auf den 60 Prozent Zoll auf 52.149 Tonnen importiertem Weizenmehl. Der Minister für Landwirtschaft auch die Mehrwertsteuer auf Brot, Weizenmehl, Milch, Reis und Maismehl. In Übereinstimmung mit ihrer Privatisierungsstrategie gab die Regierung Mitte Dezember 2008 bekannt, dass sie ihre Anteile an 16 Parastaten verkauft, darunter die Nationalbank Kenia, die Kenia Electricity Generating Company (KenGen), die Kenia Pipeline Company, die Hafenbehörde von Kenia , Und verschiedene Zucker-, Zement-, Molkerei-, Wein - und Fleischverarbeitungsfirmen. Die Regierung legte auch die Kenia Tourism Development Authority zum Verkauf im Jahr 2009. Bis heute hat die Regierung keinen der Verkäufe abgeschlossen. Im Dezember 2008 verabschiedete das Kabinett zudem den vorgeschlagenen rechtlichen und institutionellen Rahmen für öffentlich-private Partnerschaften und autorisierte damit, dass private Firmen mittlerweile in der Schweiz mit Verträgen, Mietverträgen, Konzessionen und Vertriebsverträgen unterzeichnen Die Regierung auf verschiedenen Infrastrukturprojekten wie Wasser, Energie, Häfen und Straßen. In einer weiteren positiven Entwicklung, ist Kredit jetzt leichter zugänglich von kenianischen Kreditinstitute, nach einer Analyse, die Anfang Dezember 2008 veröffentlicht, ldquoFirst Things Faster: Kenia Competitiveness Benchmark Report 2008.rdquo Der Bericht zitierte auch Kenia39s Engagement für Innovation als förderlich für Business Development . Die gestiegene Kreditvergabe, die 2010 zu Rekordzahlen des Pkw-Absatzes führte, spiegelt das starke Vertrauen der Verbraucher in die wachsende Wirtschaft wider. Die Gesellschaftsverordnung, das Partnerschaftsgesetz, das Gesetz zum Ausländerinvestitionsschutz und das Investitionsförderungsgesetz 2004 bilden den Rechtsrahmen für Direktinvestitionen. Um die Investitionen anzuziehen, hat die Regierung von Kenia mehrere Reformen durchgeführt, darunter die Abschaffung der Ausfuhr - und Einfuhrlizenzen, mit Ausnahme einiger im Einfuhr-, Ausfuhr - und Grundlieferungsrecht aufgeführter Posten, der Rationalisierung und Senkung der Einfuhrzölle, des Widerrufs aller Ausfuhrabgaben und Um den Wechselkurs der Kenia-Schilling freizugeben, der es den Gebietsansässigen und Gebietsfremden gestattet, Devisenkonten mit inländischen Banken zu eröffnen und Beschränkungen für die Kreditaufnahme durch ausländische und inländische Unternehmen zu beseitigen. Im Jahr 2007 überprüfte die GOK ihre Anlagepolitik und startete eine Strategie zur Entwicklung des privaten Sektors. Eine politische Überprüfung durch die Konferenz der Vereinten Nationen für Handel und Entwicklung (UNCTAD) ist ein Bestandteil dieser Bemühungen. Das Lizenzgesetz von 2007 hat bisher 694 Lizenzen eliminiert oder vereinfacht. Im Jahr 2008 hat die Regierung auch die Anzahl der Lizenzen zur Gründung eines Unternehmens von 300 auf 16 reduziert und wird weitere 337 Lizenzen überprüfen. Die Business Regulierung Act von 2007 eine Business Regulatory Reform Unit innerhalb des Ministeriums der Finanzen, um die Deregulierung Prozess fortzusetzen. Im Jahr 2009 startete Kenia eine nationale E-Registry, um die Lizenzierung von Geschäftsprozessen zu erleichtern und die Transparenz zu verbessern. Im Jahr 2008 verabschiedete das Parlament die Anti-Counterfeit Act, die Präsident Kibaki in Gesetz unterzeichnet, die Einrichtung einer Agentur und einen starken rechtlichen Rahmen für die Polizei gefälschten Waren. Im Juni 2010 hat das Ministerium für Industrialisierung (seine Muttergesellschaft) die Anti-Counterfeit-Agentur operationalisiert. Die aufkommende Agentur baut immer noch Kapazitäten und kämpft mit einem Mangel an Ressourcen, während sie ihre Rolle herausragt. Zur Bekämpfung der Einfuhr von Fälschungen verabschiedeten das Ministerium für Industrialisierung und das Kenia Bureau of Standards (KEBS) im Jahr 2009, dass alle lokal hergestellten Waren ein von KEBS herausgegebenes Standardisierungszeichen haben müssen, während mehrere Kategorien von importierten Waren (insbesondere Nahrungsmittelprodukte, Und Arzneimittel) müssen eine Einfuhrnormierung (ISM) haben, die 300 pro Produkt kostet. Die jeweiligen Rollen des öffentlichen und privaten Sektors haben sich seit der Unabhängigkeit im Jahre 1963 mit einer Verschiebung der Betonung von öffentlichen Investitionen zu Investitionen des privaten Sektors entwickelt. Die GOK hat marktwirtschaftliche Reformen eingeführt und mehr Anreize für lokale und ausländische private Investitionen geschaffen. Ausländische Investoren, die eine Präsenz in Kenia suchen, erhalten in der Regel dieselbe Behandlung wie lokale Investoren. Multinationale Unternehmen stellen einen großen Prozentsatz des Industriesektors in Kenia dar. Der in dem Investitionsförderungsgesetz von 2004 formulierte Investitionskodex von Kenia straffte die administrativen und rechtlichen Verfahren, um ein attraktiveres Investitionsklima zu schaffen. Es trat in Kraft, als es im Jahr 2005 veröffentlicht wurde. Ziel des Investitionsförderungsgesetzes ist es, Investitionen anzuziehen und zu erleichtern, indem es Investoren bei der Beschaffung der Lizenzen, die für Investitionen notwendig sind, und durch die Bereitstellung anderer Unterstützung und Anreize unterstützt. Das Gesetz ersetzt das Government39s Investment Promotion Center mit der Kenia Investment Authority (KIA) aber das Gesetz hat auch einige neue Barrieren. Es legte die minimale ausländische Investition Schwelle bei 500.000 und konditioniert einige Vorteile für den Erhalt einer Investition Zertifikat von der KIA. Die Regierung überarbeitete die minimale ausländische Investitionsschwelle auf 100.000 als Änderung des Gesetzes. Der Mindestanlagebedarf dürfte ausländische Investitionen insbesondere im Dienstleistungssektor, die normalerweise nicht so kapitalintensiv sind wie die Landwirtschaft und die verarbeitenden Industrie, abschrecken. Eine weitere Änderung machte die ausländische Investitionsbescheinigung fakultativ. Arbeitsgenehmigungen sind für alle Ausländer erforderlich, die im Land arbeiten möchten. Die kenianische Regierung erwartet, dass ausländische Mitarbeiter wichtige Führungskräfte sind oder spezielle Fähigkeiten vor Ort nicht verfügbar sind. Ausländische Investoren müssen eine Vereinbarung mit der Regierung unterzeichnen, die Ausbildungsvereinbarungen für den Ausstieg ausländischer Arbeitnehmer definiert. Jedes Unternehmen, ob lokal oder ausländisch, kann Expatriates für jede Kategorie von Facharbeitern rekrutieren, wenn die Kenianer nicht verfügbar sind. Das Ministerium für Arbeit entwickelt ein Kompetenz-Inventar. Dies sollte das Arbeitsmarktprüfverfahren, zumindest für hochqualifizierte Arbeitsstellen, durch eine vorgegebene Liste von Fertigkeiten mit Engpässen in Kenia ersetzen. Anleger, die ausländische Arbeitnehmer mit diesen Fähigkeiten suchen, wären nicht verpflichtet, durch eine umfassende lokale Rekrutierungskampagne nachzuweisen, dass geeignet qualifizierte Bürger nicht verfügbar waren. Zugelassene Arbeitgeber sind berechtigt, solche ausländischen Arbeitnehmer einzustellen, wobei nur der Nachweis der Bescheinigungen und des Charakters der von der Einwanderungsbehörde zur Beschäftigung vorgeschlagenen Personen erforderlich ist. Es wird immer schwieriger für Expatriates Arbeitsgenehmigungen zu erhalten, weil die GOK qualifizierte mittlere Führungskräfte und technische Mitarbeiter vor Ort verfügbar sind. Kenia39s hohe Arbeitslosigkeit wahrscheinlich treibt den neuen Trend. Die offizielle Arbeitslosigkeit 2010 ist 10 Prozent, aber die reale Arbeitslosenunterbeschäftigungsquote im Land ist über 40 Prozent. Die GOK konzentriert ihre Investitionsförderung auf Chancen, die Devisen verdienen, Beschäftigung bieten, Rückwärts - und Vorwärtsverbindungen fördern und Technologien transferieren. Die einzigen bedeutenden Sektoren, in denen Investitionen (sowohl ausländische als auch inländische) eingeschränkt sind, sind solche, in denen Staatsunternehmen nach wie vor ein gesetzliches Monopol haben. Diese sind fast ausschließlich auf Infrastrukturen (z. B. Strom, Posten, Telekommunikation und Häfen) beschränkt, obwohl diese Sektoren teilweise liberalisiert wurden. Zum Beispiel haben in den letzten Jahren fünf unabhängige Stromerzeuger (IPPs) in Kenia ihren Betrieb aufgenommen. Im Januar 2011 gibt es in Kenia vier Mobilfunkanbieter: die teilweise staatseigene Safaricom, die französische Orange (der mobile Teil von Telkom Kenia), der inländische Bharti Airtel (früher Zain) und der indische Yu (Früher Essar Telecom). Auch ausländische Telekommunikationsunternehmen können sich in Kenia niederlassen, müssen aber mindestens 20 Prozent örtliche Eigentümer sein. Allerdings stellte die Regierung für Telekommunikationsunternehmen eine dreijährige Nachfrist zur Verfügung, um lokale Investoren zu finden, um die örtlichen Eigentumsanforderungen zu erfüllen, und die koreanische Regierung kann die örtliche Eigentumsverpflichtung ganz ausschließen. Ein im Juni 2007 veröffentlichter rechtlicher Hinweis reduzierte die Schwelle für ausländisches Eigentum an börsennotierten Gesellschaften an der Nairobi Stock Exchange (NSE) von 75 Prozent auf 60 Prozent, was einen Anreiz für ausländische Unternehmen darstellt, die an einer NSE-Liste interessiert sind. Obwohl die Verordnung rückwirkend nicht anwendbar ist, verpflichtet sie Unternehmen mit einer ausländischen Präsenz von mehr als 60 Prozent, die ausländische Beteiligung herabzustufen, bevor sie sich an die NSE wenden. Die Maßnahme wirkt sich also effektiv auf diese Unternehmen aus dem Verkauf von überschüssigen Aktien an Nicht-Kenyans aus. Es gibt keine Diskriminierung ausländischer Investoren im Zugang zu staatlich finanzierter Forschung. Die staatlichen Exportförderungsprogramme unterscheiden nicht zwischen lokalen und ausländischen Waren. Die UNCTAD hat in Zusammenarbeit mit der Internationalen Handelskammer (ICC) im Mai 2005 einen Investitionsleitfaden für Kenia herausgegeben. Der Leitfaden enthält umfassende Analysen von Anlagetrends, Chancen und Regulierungsrahmen im Land. Nach Angaben des UNCTAD-Berichts (und der meisten Beobachter) sind staatliche Überregulierung und Ineffizienz, teure und unregelmäßige Strom - und Wasserversorgung, ein unterentwickelter Telekommunikationssektor, eine schlechte Verkehrsinfrastruktur und hohe Kosten im Zusammenhang mit Kriminalität und allgemeiner Unsicherheit von erheblichen Anreizen für Investitionen in Kenia . Zwar gibt es keine spezifischen Rechtsvorschriften, die Ausländern daran hindern, Grundstücke im Rahmen des Landrechtsgesetzes zu besitzen, ihre Fähigkeit, landwirtschaftlich genutzte Flächen zu besitzen oder zu verleasen, ist beschränkt. Daher dient das Landkontrollgesetz als Hindernis für jede agro-verarbeitende Investition, die Land verlangen kann. Die einzige Ausnahme von diesem Gesetz ist es, einen Präsidenten-Verzicht zu erwerben, der keine klare Richtlinien hat und zu Beschwerden über exzessive Bürokratie und Patronat geführt hat. Die neue Verfassung besagt, dass Nichtbürger kein eigenes Land besitzen dürfen, aber Land für einen Zeitraum von höchstens 99 Jahren vermieten dürfen. Die 1999 gegründete EAC besteht aus Kenia, Tansania, Uganda, Ruanda und Burundi, wobei Ruanda und Burundi 2007 ordentliche Mitglieder der Gemeinschaft werden. Die EAC zielt auf die Erweiterung und Vertiefung der Zusammenarbeit zwischen den Partnerstaaten in politischen, Sozialen und anderen Bereichen zum gegenseitigen Nutzen. Im Rahmen des Protokolls sollen die EAC-Mitgliedsstaaten eine Nullkontrolle von Rohstoffen, eine Abgabe von 10 Prozent Zoll auf Halbfabrikate und eine Abgabe von 25 Prozent auf Fertigwaren erlauben. Die Realisierung eines großen Wirtschaftsblocks mit einer Gesamtbevölkerung von über 125 Millionen und einem kombinierten Bruttoinlandsprodukt von 61 Milliarden hat eine große strategische und geopolitische Bedeutung und bietet die Perspektive eines erneuerten und erneuerten EAC. Die EAC-Zollunion trat am 1. Januar 2010 in Kraft, während der gemeinsame Markt von EAC am 1. Juli 2010 in Kraft trat. Während die Mitgliedstaaten der Zollunion und dem Gemeinsamen Markt zugestimmt haben, wird die tatsächliche Umsetzung erheblich Zeit in Anspruch nehmen . Die EAC-Mitgliedsstaaten, darunter Kenia, haben nicht viele der Gesetze verabschiedet, die mit dem Gemeinsamen Markt verbunden sind, und die Durchsetzung der Zollunion an den Grenzübergängen ist weit davon entfernt, kohärent oder einheitlich zu sein. Zu den zu klärenden Problemen gehören die zentrale Erhebung der Einnahmen bei der ersten Einreise in die EAC und die Verwaltung von Transitgütern in einer grenzenlosen Region. Die laufende Planung für den EAC umfasst eine Währungsunion bis 2013 und eventuelle politische Föderation. Nichttarifäre Barrieren (NTBs) sind jedoch weiterhin ein Problem im EAC. Ein Bericht vom März 2005 über die NTB und die "Entwicklung eines Geschäftsklimaindexes im östlichen afrikanischen Raum" durch den Ostafrikanischen Wirtschaftsrat ermittelten die Verwaltung von Zöllen und anderen Steuern als wichtigstes NTB, gefolgt von Korruption. Der Bericht zeigt, dass Kenyalsquos Ebene der Investitionen und Business-Optimismus durch geringe Erwartungen in Bezug auf die Verbesserung der Infrastruktur, den Zugang zu Land und Rentabilität in der Wirtschaft gedämpft wird. Seit der Unabhängigkeit verfolgt Kenia zwei breite Strategien der Industrialisierung, nämlich der Importsubstitution und der exportorientierten Industrialisierung. Sie führt derzeit eine Industrialisierungsstrategie durch, die im Session Paper Nr. 2 von 1996 umrissen wurde, die bis 2020 die Umwandlung Kenias in einen vollindustriellen Staat anstrebt. Die Strategie unterstreicht die Unterstützung bestimmter Exportindustrien durch den Wunsch, ihr Beschäftigungspotential zu erhöhen. Vision 2030, die im Jahr 2007 als der langfristige Plan von GOKrsquos zur Erreichung des mittleren Einkommensstatus als Nation vorgestellt wurde, unterstreicht das Session Paper, indem es auch die industrielle Förderung als Wachstum und Entwicklung anerkennt. Kenia erlebt Schwierigkeiten, Chancen zu nutzen, die durch Handelsliberalisierung in den entwickelten Märkten entstehen, um produzierte Waren zu exportieren. Der Großteil der Ausfuhren in die Europäische Union ist gärtnerisch mit minimaler Wertschöpfung: Tee, Kaffee, Schnittblumen, Gemüse, Früchte und Nüsse. Im Gegensatz dazu umfassen die hergestellten Waren (hauptsächlich Bekleidung) die Mehrheit der Exporte in die Vereinigten Staaten im Rahmen des afrikanischen Wachstums - und Opportunitätsgesetzes (AGOA). Die Textil - und Bekleidungsindustrie hängt weitgehend von importierten Stoffen und Rohstoffen wie Baumwolle, Viskose, Polyester, Denim, Polyester, Nylon und Acryl ab, da eine konkurrenzfähige integrierte inländische Baumwollindustrie nicht existiert. Die 2010 Heritage Foundation Index der wirtschaftlichen Freiheit Orte Kenia 101 von 179 Ländern, ein Rückgang von 11 Plätzen ab 2009, und es auf Platz 13 von 46 Ländern in Afrika südlich der Sahara. Umwandlungs - und Übertragungsrichtlinien Das Auslandsinvestitionsschutzgesetz (FIPA) (Cap 518) garantiert die Kapitalrückführung, die Überweisung von Dividenden und das Interesse an ausländischen Investoren. Ausländische Anleger sind berechtigt, Gewinne, einschließlich nicht aktivierter Gewinne, umzuwandeln und zu repatriieren, d. H. Erlöse aus der Investition nach Zahlung der entsprechenden Steuern und der Kapital und Zinsen, die mit einem Darlehen verbunden sind. Die Devisen sind einfach bei Geschäftsbanken und Devisenbüros verfügbar und können von lokalen und ausländischen Investoren frei gekauft und verkauft werden. Der kenianische Schilling hat einen schwimmenden Wechselkurs, der an einen Korb von Fremdwährungen gebunden ist. Der Schilling war in den letzten Jahren bis Ende 2007 relativ stabil, als er im Wert gegenüber dem Dollar deutlich anstieg und sogar kurz unterhalb von KSh60 zum Dollar handelte. Im Anschluss an die Gewalt nach der Wahl vom 27. Dezember 2008 erlitten sowohl die Wirtschaft als auch der Schilling einen ernsthaften Rückgang. Ab Januar 2011 handelte der Schilling bei fast KSh80 zum Dollar. Kenia hat keine Beschränkungen für die Umwandlung oder Übertragung von Fonds, die mit Investitionen verbunden sind. Kenyan Gesetz verlangt die Erklärung der Beträge über Ksh 500.000 (ungefähr 6.500) als formaler Scheck gegen Geldwäsche. Das Parlament verabschiedete den kenianischen Erlös aus Crime and Anti-Money Laundering und Präsident Kibaki unterzeichnete es in das Gesetz am Ende des Jahres 2009. Obwohl die Gesetzgebung im Juni 2010 wirksam geworden ist, wurden noch keine Durchführungsbestimmungen ausgearbeitet, die Kenia dazu bringen würden Mit den fortgeschrittenen Finanzwirtschaften und helfen, ernste Probleme mit Geldwäsche zu reduzieren. Kenia ist Teil der östlichen und südlichen Afrika Anti-Money Laundering Group und arbeitet mit der intergovernmentalen Financial Action Task Force (FATF) zusammen. Enteignung und Entschädigung Das kenianische Investitionsrecht orientiert sich am englischen Investmentrecht. Das Gesellschaftsgesetz, das Investitionsförderungsgesetz und das Auslandsinvestitionsgesetz sind die wichtigsten Rechtsvorschriften für Investitionen in Kenia. Das kenianische Recht bietet Schutz gegen die Enteignung des Privateigentums, es sei denn, es wird ein ordnungsgemäßes Verfahren verfolgt und eine angemessene und rasche Entschädigung gewährt. Verschiedene bilaterale Abkommen garantieren auch weiteren Schutz mit anderen Ländern. Enteignung kann nur aus Sicherheitsgründen oder im öffentlichen Interesse erfolgen. Die GOK kann eine ausländische Investitionslizenz widerrufen, wenn (1) bei der Beantragung der Lizenz die Bestimmungen des Investitionsförderungsgesetzes oder eines anderen Gesetzes, gegen das die Lizenz erteilt wird, verletzt werden oder wenn (2) Eine Verletzung der allgemeinen Geschäftsbedingungen. Das Investitionsförderungsgesetz von 2004 sieht den Widerruf der Lizenz in Fällen einer betrügerischen Vertretung bei der Kenia Investment Authority (KIA) vor, indem dem Anleger innerhalb von 30 Tagen nach Bekanntmachung schriftlich mitgeteilt wird, warum die Lizenz nicht sein sollte Widerrufen werden. In der Praxis widerruft die KIA nur selten Lizenzen. Als Beispiel für Enteignung und Entschädigung, im September 2007, besetzten Hausbesetzer ein 15.000-Hektar großes privates Gehöft in der Küstenprovinz, kaum einen Monat nachdem Präsident Kibaki angekündigt, dass untätiges Land wieder besessen und den Landlosen gegeben würde. Die Regierung bezahlte schließlich den Privateigentümer mehr als 10 Millionen für das Land. Kenia ist Mitglied der von der Weltbank angeschlossenen multilateralen Investitionsgarantieagentur (MIGA), die Garantien für nichtkommerzielle Risiken für Unternehmen ausstellt, die in Mitgliedsländern investieren. Es ist auch Unterzeichner des Übereinkommens über die Beilegung von Investitionsstreitigkeiten zwischen Staaten und Angehörigen anderer Staaten. Das Übereinkommen schuf das Internationale Zentrum für die Beilegung von Investitionsstreitigkeiten (ICSID) unter der Schirmherrschaft der Weltbank. Kenia ist auch Mitglied der Africa Trade Insurance Agency (ATIA). Kenia ist Mitglied vieler anderer globaler und regionaler Organisationen und Verträge einschließlich des Gemeinsamen Marktes für das östliche und südliche Afrika (COMESA) des Abkommens von Cotonou zwischen der Europäischen Union und den Staaten Afrikas, des Karibischen Raums und des Pazifischen Ozeans (AKP) Des Pariser Übereinkommens über geistiges Eigentum, des Allgemeinen Urheberrechts und des Berner Urheberrechtsübereinkommens, der Weltorganisation für geistiges Eigentum (WIPO) und der Welthandelsorganisation (WTO). Kenia hat auch Doppelbesteuerungsabkommen mit einer Reihe von Ländern unterzeichnet, darunter Kanada, China, Deutschland, Frankreich, Japan, Niederlande und Indien. Am 27. November 2007 schloss sich Kenia mit der EAC-Schwester zusammen, um das erste Interims-Wirtschaftspartnerschaftsabkommen (EPA) mit der Europäischen Gemeinschaft (EG) zu unterzeichnen. Mitte Juli 2008 unterzeichneten Kenia und seine Mitglieder der EAC ein Abkommen über Handel und Investitionen (TIFA) mit den Vereinigten Staaten am Ende des Afrikanischen Forums für Wachstum und Chancengleichheit (AGOA) in Washington, DC. Die kenianische Verfassung garantiert die Schutz von Leben und Eigentum, die die Strafgesetzgebung von Kenia auch schützt. Ihre Verletzung ist strafrechtlich verklagbar. Trotz dieser Schutzmaßnahmen war die Unsicherheit in den Formen des internationalen Terrorismus, der unsicheren Grenzen und der gemeinsamen Kriminalität ein großes Anliegen für viele Investoren in Kenia. Kenyalsquos Gerichtssystem ist nach den Briten, mit magistrateslsquo Gerichte, hohe Gerichte in den großen Städten und ein Berufungsgericht an der Spitze des Justizsystems modelliert. Unmittelbar unterhalb der hohen Gerichte befinden sich untergeordnete Gerichte, bestehend aus den Kadhis-Gerichten, den Resident Magistratelsquos Courts, den District Magistratelsquos Courts und dem Court Martial (für Mitglieder der Streitkräfte). Darüber hinaus hört ein separates Industriegericht Streitigkeiten über Löhne und Arbeitsbedingungen. Die Petenten können ihre Entscheidungen nur aus verfahrensrechtlichen Gründen anfechten. Kenia hat auch Handelsgerichte, um mit kommerziellen Streitigkeiten umzugehen. Das Gesellschaftsgesetz von 1948 bildet die Grundlage für das Gesellschaftsrecht. Eigentum und vertragliche Rechte sind vollstreckbar, aber lange Verzögerungen bei der Lösung kommerzieller Fälle sind üblich. Das Rechtssystem in Kenia ist kontradiktorisch, und die meisten Streitigkeiten werden durch Gerichtsverfahren gelöst, obwohl Schiedsgerichtsverfahren und alternative Streitbeilegung immer beliebter werden. Das Schiedsgerichtsgesetz regelt das Schiedsgericht. Die neue Verfassung wird, wenn sie vollzogen ist, das Gerichtssystem dramatisch verändern. Kenia wird einen Obersten Gerichtshof, ein Berufungsgericht, ein Verfassungsgericht und ein Obergericht haben. Darüber hinaus werden die nachgeordneten Gerichte, Magistrates, Khadis und Courts Martial, bleiben. Das Parlament wird entscheiden, ob die Industrie - und Handelsgerichte bleiben werden. Das Gesetz über ausländische Urteile (Reziproke Vollstreckung) sieht die Vollstreckung von Urteilen, die in anderen Ländern erlassen werden, in Kenia vor, die eine gegenseitige Behandlung der Urteile in Kenia ermöglichen. Die Länder, mit denen Kenia wechselseitige Vollstreckungsabkommen geschlossen hat, sind Australien, das Vereinigte Königreich, Malawi, Tansania, Uganda, Sambia und die Seychellen. Ohne eine solche Vereinbarung ist ein ausländisches Urteil in den kenianischen Gerichten nicht vollstreckbar, außer durch Klageerhebung auf das Urteil. Kenyanische Gerichte erkennen allgemein eine Regierungsklausel in einer Vereinbarung an, die ausländisches Recht vorsieht. A Kenyan court would not give effect to a foreign law if the parties intended to apply it in order to evade the mandatory provisions of a Kenyan law with which the agreement has its most substantial connection, and which the court would normally have applied. Foreign advocates are not entitled to practice in Kenya unless a Kenyan advocate instructs and accompanies them, although a foreign advocate may practice as an advocate for the purposes of a specified suit or matter if appointed to do so by the Attorney General. All advocates in private practice are members of the Law Society of Kenya (LSK), while those in public service need not be. Kenya does not have a bankruptcy law. Creditors39 rights are comparable to those in other common law countries. Monetary judgments typically are made in Kenyan shillings. The government does accept binding international arbitration of investment disputes with foreign investors. Apart from being a member of the ICSID, Kenya is a party to the New York Convention on the Enforcement of Foreign Arbitral Awards (1958). Performance Requirements and Incentives The law permits investors in the manufacturing and hotel sectors to deduct from their taxes a large portion of the cost of buildings and capital machinery. The government allows all locally financed materials and equipment (excluding motor vehicles and goods for regular repair and maintenance) for use in construction or refurbishment of tourist hotels to be zero-rated for purposes of Value Added Tax (VAT). The Ministry of Finance permanent secretary must approve such purchases. The government permits some VAT remission on capital goods, including plants, machinery, and equipment for new investment, expansion of investment, and replacement. The investment allowance under the Income Tax Act is set at 100 percent. Materials imported for use in manufacturing for export or for production of duty-free items for domestic sale qualify for the investment allowance. Approved suppliers, who manufacture goods for the exporter, are also entitled to the same import duty relief. The program is also open to Kenyan companies producing goods that can be imported duty-free or goods for supply to the armed forces or to an approved aid-funded project. Fiscal incentives offered by the Kenyan government to Export Processing Zone (EPZ) investments and registered and approved venture-capital-fund investments include a 10 year tax holiday and a flat 25 percent tax for the next 10 years exemption from withholding taxes during the first 10 years exemption from import duties on machinery, raw materials, and inputs no restrictions on management or technical arrangements and exemption from stamp duty and from the VAT on raw materials, machinery and other inputs. The Export Promotion Programs Office, set up in 1992 under the Ministry of Finance, administers the duty remission facility. The government established a Manufacturing Under Bond (MUB) program in 1986 that is open to both local and foreign investors. The law exempts enterprises operating under the program from duty and VAT on imported plants, machinery, equipment, raw materials, and other imported inputs. The Kenya Revenue Authority (KRA) administers the program. Foreign investors are attracted to the EPZs by their single licensing regime, tax incentives, and support services provided such as power and water. The number of enterprises operating in Kenya39s EPZs increased from 66 in 2003 to 74 in 2004. They declined to 68 in 2005 following the end of the Multi-fiber Textile Agreement in January 2005 before increasing to 71 in 2006. In 2007, 72 firms were in operation, which increased to 74 in 2008. In 2009, 83 firms were operating in the EPZs, although the number of Kenyans employed actually declined slightly. The majority of Kenya39s manufactured products are entitled to preferential duty treatment in Canada and the European Union. Kenya39s statute does not permit manufacturing companies, whether domestic or foreign-owned, to distribute their own products. The preferential access and duty free status accorded to Kenyan apparel exports under the African Growth and Opportunity Act (AGOA) fueled the initial increase in the number of apparel factories. Kenya39s major exports under AGOA include apparel and handicrafts. Over 50 percent of EPZ manufactured products enter the U. S. market under AGOA provisions. In 2005, 25 apparel firms in the EPZ39s were manufacturing apparel for export under AGOA. That number declined to 22 in 2007 and to 18 in 2008 following the January-February 2008 post-election violence. 2009 saw an increase to 19 firms operating under AGOA, although the number of Kenyans employed by these firms continued to drop. With the exception of the insurance and telecommunications sectors and other infrastructure companies discussed earlier, Kenya does not require that its nationals own a percentage of a company. The government does not require that the percentage of foreign ownership be reduced over time. There are no restrictions on the percentage of equity that foreign nationals may hold in a locally incorporated company, although foreign firms are encouraged to form joint ventures with Kenyan companies or entrepreneurs. However, there are some restrictions on investment in companies listed on the NSE and certain businesses. Foreign brokerage companies and fund management firms must be locally registered companies, with Kenyan ownership of at least 30 percent and 51 percent, respectively. Foreign ownership of equity in insurance and telecommunications companies is restricted to 66.7 percent and 80 percent, respectively. However, the government allows telecommunications companies a three-year grace period to find local investors to achieve the local ownership requirements and the local ownership policy may be scrapped entirely. A legal notice published in June 2007 decreed that companies seeking a listing on the NSE could not have foreign ownership above the 60 percent threshold. Previously the NSE threshold for foreign ownership for some companies was 75 percent. Foreign equity in companies engaged in fishing activities is restricted to 49 percent of the voting shares under the Fisheries Act. Foreign investors are free to obtain financing locally or offshore. The manufacture of and dealing in firearms (including ammunition) and explosives require special licenses from Chief Firearms Licensing Officer and the Commissioner of Mines and Geology, under the Firearms Act and the Explosives Act respectively. The manufacture of and dealing in narcotic drugs and psychotropic substances is prohibited under the Narcotics Drugs and Psychotropic Substances Act. Technology licenses are, however, subject to scrutiny by the Kenya Industrial Property Office (KIPO) to ensure that they are in line with the Industrial Property Act. Licenses are valid for five years and are renewable. The government does not steer investment to specific geographic locations but encourages investments in sectors that create employment, generate foreign exchange, and create forward and backward linkages with the rural areas. The law applies local content rules but only for purposes of determining whether goods qualify for preferential duty rates within the Common Market for Eastern and Southern Africa (COMESA) and the EAC. Right to Private Ownership and Establishment The Kenyan legal system is quite flexible on exit options, which normally are determined by the agreement that the investor has with other investors. The Companies Act specifies how a foreign investor may exit from an incorporated company. In practice, a company faces no obstacles when divesting its assets in Kenya, if the legal requirements and licenses have been satisfied. The Companies Act gives the procedures for both voluntary and compulsory winding-up processes. In late 2006, the U. S. multinational personal grooming and hygiene company, Colgate Palmolive, closed its factory in Kenya. MobilExxon divested and sold its assets to the Libyan oil company, Tamoil, in 2007. In 2008, Chevron divested and sold its assets to Total. Reckitt Benckiser East Africa Limited, a multinational firm that makes household cleaning health and personal care products, also closed its Kenyan facility. Many U. S. companies remain in the market and, in 2010, some recorded record profits. The typical reason given for a firm closing its factories in Kenya is restructuring to cut costs and improve efficiency in its African markets. The high cost of production as a result of poor infrastructure, inadequate protection of intellectual property rights, and unreliable and expensive electrical power continues to frustrate Kenyarsquos manufacturing sector, even as economic growth forges ahead. Private enterprises can freely establish, acquire, and dispose of interest in business enterprises. In general, competitive equality is the standard applied to private enterprises in competition with public enterprises. However, certain parastatals have enjoyed preferential access to markets. Examples include Kenya Reinsurance (Kenya-Re) with a guaranteed market share, Kenya Seed Company, with fewer marketing barriers than its foreign competitors, and the Kenya National Oil Corporation (KNOC), with retail market outlets developed with government funds. Some state corporations have also benefited from easier access to government credit at favorable interest rates. Protection of Property Rights Secured interests in property are recognized and enforced. In theory, the legal system protects and facilitates acquisition and disposition of all property rights ndash land, buildings, and mortgages. In practice, obtaining a title to land is a cumbersome and often non-transparent process, which is a serious impediment to new investment, frequently complicated by improper allocation of access and easements to third parties. There is also a general unwillingness of the courts to permit mortgage lenders to sell land to collect debts. Only Kenyan citizens or incorporated companies, whose majority shareholders are Kenyan citizens, may own land. Since January 2003, the government has been nullifying some illegally acquired land allocations. The question of title to land acquired irregularly under the Moi government is the subject of continued controversy. The issue is particularly important because land secures 80 percent of bank loans. Kenya has a comprehensive legal framework to ensure intellectual property rights (IPR) protection, which includes the Anti-Counterfeiting Act of 2009, the Industrial Property Act of 2001, the Trade Marks Act, the Copyright Act of 2001, the Seeds and Plant Varieties Act, and the Universal Copyright Convention. The new Anti-Counterfeiting Act creates a new agency, the Anti-Counterfeiting Agency (ACA), to enforce IPR laws in Kenya. The ACA will be the lead agency for IPR enforcement and will coordinate its activities with the other enforcement bodies, including the Kenya Copyright Board (responsible for copyrights), the Kenya Industrial Property Institutes (responsible for patents, trademarks, and trade secrets), the Pharmacy and Poisons Board (responsible for medicines), and several other agencies. Penalties under the Anti-Counterfeiting Act are substantially more punitive than under previous IPR laws. The Ministry of Finance badly underfunded the new organization in its first year, resulting in a reduced workforce and slower buildup of capacity. The Copyright Act protects literary, musical, artistic, audio-visual works, sound recordings and broadcasts, and computer programs. Criminal penalties associated with piracy in Kenya include a fine of up to KSh800,000 (about 10,000), a jail term of up to 10 years, and confiscation of pirated material but enforcement and the understanding of the importance of intellectual property are poor. Copyright protection is the responsibility of the parastatal, the Kenya Copyright Board (KCB), which resides under the Attorney General39s Office. In collaboration with Microsoft and Hewlett-Packard, the KCB has in the past several years carried out a number of major busts. In November 2007, cyber cafeacute operators within Nairobi grappled between legalizing their Microsoft software operating system, shifting to Open Source Code, or closing shop all together following a joint KCB-police crackdown on illegal software. Most cyber cafes in Kenya use Microsoft software, although without valid licenses. The KCB raided the Jet Cyber and Dagit Cyber Cafe companies in Nairobi on the suspicion of copyright infringement. The raids on the cyber cafes came after the expiry of an October 30, 2007 deadline set by the KCB. During the raid, 50 computers containing unlicensed versions of Microsoft Windows Office 2003 edition were confiscated. Also impounded were Windows 2000 and Microsoft 2003 counterfeit installer CDs. The computers were valued at KSh1.5 million (about 18,750), while the cost of Windows and Office were estimated at KSh1.4 million (about 17,500). On September 18, 2008, Nairobi police and agents with Kenya39s Bureau of Weights and Measures raided two warehouses suspected of holding counterfeit Hewlett-Packard products and arrested the warehouse owner. Local authorities working with Hewlett Packard (HP) have seized more the 9000 counterfeits in Kenya since November 2008. Kenya is a member of the World Intellectual Property Organization (WIPO) and of the Paris Union (International Convention for the Protection of Industrial Property) along with the United States and 80 other countries. The African Intellectual Property Organization (AIPO) embodies a future prospect for patent, trademark, and copyright protection, although its enforcement and cooperation procedures are yet untested. Kenya also is a member of the African Regional Intellectual Property Organization (ARIPO). Kenya is a signatory to the Madrid Agreement Concerning the International Registration of Marks however, the other original EAC members (Uganda and Tanzania) are not. The Kenya Industrial Property Institute (KIPI), under the Ministry of Trade and Industry, is responsible for patents, trademarks, and trade secrets. Investors are entitled to national treatment and priority right recognition for their patent and trademark filing dates. The Trade Marks Act provides protection for registered trade and service marks that is valid for 10 years and is renewable. The Act established an independent national patent law and KIPI, which considers applications for and grants industrial property rights. However, actual protection for intellectual property -- copyrights, patents, and trademarks -- remains inadequate. The sale of pirated audio and videocassettes is rampant, although there is little domestic production. According to the Business Software Association (BSA), an estimated USD 3.5 million is lost every year because of the use of illegal software, mainly by businesses. Kenya enacted the Industrial Property Act (KIPA) of 2002 to comply with WTO obligations, but its implementation of the law remains weak. In July 2006, the Ministry of Trade and Industry conceded that over KSh 36 billion (about 450 million) is lost annually due to the sale of counterfeit goods and a further KSh 6 billion (about 75 million) is lost in tax revenues to the government. A subsequent KAM study, released in late October 2008, concluded that piracy and counterfeiting of business software, music, pharmaceuticals, and consumer goods costs Kenyan firms about 715 million annually in lost sales. KAM estimates the government now loses over 270 million in potential taxes every year. Since then, former KEBS Director Dr. Kioko Man39geli charged that counterfeits are eating 10 percent of this countrylsquos GDP annually. To combat the manufacture and sale of counterfeits, he announced that, as part of a five-year strategic plan, KEBS would require that manufacturers obtain a new standardization mark. KEBS would also open a National Quality Institute to train both business leaders and consumers and would offer IPR courses to magistrates. On behalf of local textile and apparel producers, Kenyan Customs and Port Authority officers have prevented the transshipment of foreign-made (mostly Asian) garments through the Port of Mombasa that are fraudulently being exported to the United States under AGOA preferences. Kenya is also working to crack down on the entry into the local market of counterfeit or substandard goods. In 2006, it confiscated and destroyed over 3 million fake Bic pens. Since then, the Kenyan government has intercepted additional counterfeit Bic pens, Eveready batteries, Kiwi shoe polish, and other pirated consumer goods. Unfortunately, inadequate enforcement of intellectual property rights continues to affect global companies operating in Kenya and within the region. Inadequate funding for Kenya39s anti-counterfeiting agencies limits the number of seizures and destruction of counterfeits in an environmentally friendly way ndash often leaving seized goods to pile up in warehouses where they may be stolen and returned to the market. Inadequate training for judges means that the new law is often not enforced or manipulated so that counterfeiters may retrieve their goods after paying a small fine. Transparency of Regulatory System Investors in Kenya are required to comply with environmental standards. The National Environment Management Authority (NEMA) oversees these matters and is the principal environmental regulatory agency. Developers of particular projects are required to carry out Environmental Impact Assessments (EIA) prior to project implementation. Companies are required to submit their up-to-date assessment reports to NEMA for verification by the agencylsquos environmental auditors before they can receive an EIA license. In theory, all investors receive equal treatment in the initial screening process. The government screens each private sector project to determine its viability and implications for the development aspirations of the country. For example, a rural agro-based enterprise, with many forward and backward linkages, is likely to receive licensing quickly. However, new foreign investment in Kenya historically has been constrained by a time-consuming and highly discretionary approval and licensing system, that is subject to corrupt practices. In response to appeals from the business community in 2007, the government earnestly began improving Kenya39s business climate. Following the reduction of required business licenses, simplification of others, and establishment of an electronic company registry, Kenya is a much better country in which to do business. In 2009, the GOK launched an e-Registry, which sped up the registration of new companies, cut regulation costs, and enhance transparency in accessing information on registered companies. The Licensing Act of 2007 has eliminated or simplified 694 licenses to date. In 2008, the government reduced the number of licenses to set up a business from 300 to 16 and is reviewing another 337 licenses. The World Bank-International Finance Corporationlsquos quotDoing Business 2010 Report, quot which ranked 183 national economies on their ease of doing business, ranks Kenya as the 98th in ease of doing business, a drop from 94th in 2009. Issues hurting Kenya39s ranking include difficulties in starting a business, registering property, paying taxes, trading across borders, and enforcing contracts. The World Bank and IFC contend that the government must significantly reduce the cost of doing business, deal with delays at the Port of Mombasa, and eliminate the requirement of even more licenses to maintain Kenya39s current level of economic growth. The Restrictive Trade Practices, Monopolies, and Price Control Act of 1989 (with subsequent amendments) govern Kenya39s competition framework. The Act is relatively modern and works well in avoiding anti-competitive practices since the abolition of price controls in 1994. The Monopolies and Prices Commission, however, is under the Ministry of Finance, instead of an independent regulatory body. Although the Commission is independent in its investigation of competition-related issues, it must rely on ministerial powers to enforce orders on companies found to have breached competition rules. The Commission lacks the capacity to implement the legislation fully. Practices that seek to block entry into production and that discriminate against buyers (for production, resale, or final consumption) are illegal. Mergers and acquisitions must receive the green light from the Commission and the Minister of Finance in all cases, regardless of the sector, size, or market share of the companies involved. This puts an unnecessary burden on investors and the Commission. However, the Commission has no jurisdiction over the electricity, telecommunication, or insurance sectors. Under the law, manufacturers may not distribute their own products, and they are required to supply information to the government about their distributors. Antitrust legislation governs incoming foreign investment through acquisitions, mergers, or takeovers by antitrust legislation that prohibits restrictive and predatory practices, which prevent the establishment of competitive markets. Antitrust legislation also seeks to reduce the concentration of economic power by controlling monopolies, mergers, and takeovers of enterprises. Mergers and takeovers are subject to the Companies Act, the Insurance Act (in case of insurance firms), or the Banking Act (in case of financial institutions). Kenya has been ranked among the most accessible and connected markets in Africa. The country stands among the continentlsquos top five behind South Africa, Tunisia, Guinea, Sudan, and Mauritania with regard to reliability of the supply chain according to a 2007 World Bank survey on trade logistics. Kenya ranked 76 out of the 150 countries tested for efficiency in key supply chain areas such as customs procedures, cost of logistics, and infrastructure quality. Through the Port of Mombasa, Kenya is a major hub for international and regional trade for neighboring land - locked countries such as Uganda and the Great Lakes region. The survey, however, found that the cost of importing or exporting containers in Kenya and other large economies in Africa remains higher compared to the global average. Efficient Capital Markets and Portfolio Investment Kenya has a small capital market overseen by the government-controlled Capital Market Authority (CMA). The market consists of the Nairobi Stock Exchange (NSE), 21 investment advisory firms, 20 investment banks, 6 stockbrokers, 18 fund managers, 15 authorized depositories, 13 collective investment schemes, 7 employee share ownership plans, one credit rating agency, one venture capital fund, and one central depository. The CMA regulates and supervises all these institutions and oversees the development of Kenyalsquos capital market. The CMA is working with other East African Community (EAC) member states through the Capital Market Development Committee (CMDC) and East African Securities Regulatory Authorities (EASRA) on a two-year roadmap to integration of their respective capital markets. Beginning in 2005, the NSE started settling all equity trades through an electronic Central Depository System (CDS). The combined use of both CDS and Automated Trading System (ATM) has moved the Kenyan capital market to globally acceptable standards. Kenya has recently joined the International Organization of Securities Commissions (whose members represent 90 percent of the world39s capital markets) as a full (ordinary) member, which solidifies their status as the primary capital market place in East Africa. The NSE enjoyed a bull market from January 4, 2005 when its blue chip share index was 2980.48 to January 10, 2007, when it reached an all-time high of 6085.50. Blue chips remained well above 5000 throughout 2007 and eventually the NSE attained a market capitalization of 16.3 billion. However, trading and prices nosedived in the wake of the January-February 2008 post-election crisis, and continued to do so as the world economy entered a recession in late summer 2008. By the end of 2008, the NSE had a market capitalization of approximately 11.4 billion (roughly on par with the end of 2007) but its blue chips had dived to 3521 (a 35 percent drop from 2007). At the end of 2009, NSE market capitalization stood at 11.1 billion and the NSE blue chips had dropped almost 8 percent from 2008 to stand at 3247. Wrapping up 2010, NSE market capitalization boomed to sit at 14.6 billion and the NSE blue chips had increased to 4433. The NSE categorizes itself into three segments: the Main Investments Market (MIMS) (with 47 offerings), the Alternative Investments Market (AIMS) (with eight offerings), and the Fixed Income Securities Market (FISMS) (with 12 offerings). The MIMS targets mature companies with strong dividend streams. The AIMS is more favorable to small and medium-sized companies, and allows firms to access lower interest rate, longer-term sources of capital through the capital markets. The FISMS allows businesses, financial institutions, and governmental and supranational authorities to raise capital through the issuance of debt securities. Fees charged by the CMA on NSE participants are a significant entry barrier for new companies. The NSE needs to do additional work to develop small business entry into the stock market. While the equity market has participated in active trading for some time, the corporate bonds market has been active only since 1997. The equity market is far larger and more mature than the bond market, which is growing. Currently, 16 corporate bonds are trading on the NSE. In general, the treasury bonds issued by the government are more active than corporate bonds although, that is beginning to change due to large corporate bond issues in 2009. Trading in commercial paper and corporate bonds issued by private companies has diversified activity at the NSE. The government regulates such trading through a set of guidelines developed in collaboration with private sector. They allow private companies to raise funds from the public without NSE quotation. Establishing the CDS encouraged the development of a secondary market for the governmentlsquos one-year floating rate bond. The CDS opened a shop window for small investors offering products in multiples of KSh 50,000 (about 769) up to KSh 1 million (about 15,400). Expenses related to credit rating services by listed companies and other issuers of corporate debt securities are tax deductible. Foreign investments through mergers and acquisitions are not restricted via cross-shareholding and stable shareholder arrangements. Hostile takeover attempts are uncommon. Private firms are free to adopt articles of incorporation, which limit or prohibit foreign investment, participation, or control. Foreign investors can acquire shares freely in the stock market, subject to a reserve ratio of 40 percent for domestic investors in each listed company. To encourage the transfer of technology and skills, the government allows foreign investors to acquire up to 49 percent of local stockbrokerage firms and up to 70 percent of local fund management companies. Foreign ownership of equity in insurance and telecommunications companies is restricted to 66.7 percent and 80 percent, respectively. Foreign equity in companies engaged in fishing activities is restricted to 49 percent of the voting shares under the Fisheries Act. Foreign investors are able to obtain credit on the local market however, the number of credit instruments is relatively small. Legal, regulatory, and accounting systems are generally transparent and consistent with international norms. The corporate tax for newly listed companies is 25 percent for a period of five years from the date of listing. The withholding tax on dividends is 7.5 percent for foreign investors and 5 percent for local investors. Foreign investors can acquire shares in a listed company subject to a minimum reserved ratio of 40 percent of the share capital of the listed company for domestic investors, with the remaining 60 percent considered as a free float available to local, foreign, and regional investors without restrictions on the level of holding. Dividends distributed to residents and non-residents are subject to a final withholding tax at the rate of 5 percent. Dividends received by financial institutions as trading income are not subject to tax. In 2007, the GOK granted the following fiscal incentives to encourage growth of capital markets: (1) exemption from income tax on interest income accruing from cash flows of securitized assets and (2) exemption from income tax on interest income accruing from all listed bonds with at least a maturity period of three years. The fiscal incentive targets providers of infrastructure services such as roads, water, power, telecommunication, schools, and hospitals. Company capital expenditures on legal costs and other incidental expenses associated with listing by introduction at the NSE are tax deductible. As of the end of 2010, Kenyalsquos banking sector consisted of 43 commercial banks, one mortgage finance company, two microfinance institution, one credit reference bureau, and 126 forex bureaus (primarily located in Nairobi and Mombasa). At the end of October 2010, total banking assets increased to almost 21 billion. Loans and advances accounted for 51 percent of total assets with 26 percent in government securities and 7 percent in placements with the Central Bank of Kenya (CBK). The ratios of total and core capital to total risk-weighted assets improved from 19.9 percent and 17.5 percent to 20.7 percent and 18.5 percent, respectively, mainly due to a more than proportionate increase in core and total capital. The asset quality of Kenyan banks improved from 3 percent in June 2010 to 2.4 percent in October 2010 of assets classified as non-performing. A cumbersome court system complicates the realization of collateral, which makes it difficult for creditors to accept collateral. Only 19 percent of Kenyans have formal access to financial services through commercial banks and the Post Bank. With the advent of mobile money and its recent association with the formal banking system, the number of Kenyans with access to electronic financial services continues to grow. Since most Kenyan adults own a cell phone, they can utilize mobile money services to receive their salary, do their shopping, pay their school fees, and, now, access savings, insurance, and other financial services. Kenya has four mobile money services: MPesa, the dominant service through Safaricom Zap, run by Bharti Airtel Orange Money, run by Orange and Yu Cash, run by Essar Telecom. The financial sector, in particular the commercial banks, remains relatively robust, aided by a stable macroeconomic environment and stringent supervisory oversight. Despite the global economic downturn, the banking sector expanded by 11 percent in 2009-2010, at least partially due to a continued housing boom in Nairobi. Islamic banking, which started modestly, has continued to take off as the primary Islamic-based banks expand their reach across Kenya into areas with relatively smaller Muslim minorities. Islamic banking solutions, first introduced in December 2005, took the form of deposit products tailored in line with Shariah principles, which have grown to include insurance products. The Parliament amended the Banking Act of 2004 to delegate the power to register and deregister commercial banks and financial institutions from the Finance Minister to the Central Bank of Kenya (CBK). Under the Central Bank of Kenya Act, the security of tenure for the Governor is enhanced, the Bank39s operational autonomy is increased, the CBK39s bank supervision functions are strengthened, and statutory restrictions on government borrowing from the Bank are codified. The CBK sets requirements for all banking institutions and building societies to disclose their un-audited financial results on a quarterly basis by publishing them in the print media. Parliament also amended the Central Bank of Kenya Act in December 2004 to establish an independent Monetary Policy Advisory Committee (MPAC) whose mandate is to advise the Bank with respect to monetary policy. The amended Act provides for the CBK to publish the lowest interest rate it charges on loans to banks referred to as the central bank rate. Other amendments transferred powers to revoke and issue licenses to financial institutions from the Ministry of Finance to the CBK and introduced an quotIn Duplum Rule, quot which limits fees and fines on non-performing loans to the amount of the outstanding principal. However, the rule is yet to be implemented. A proposal by the Finance Minister in June 2007 to increase minimum capital requirement for a commercial bank from KSh 250 million (about 3.85 million) to KSh 1 billion (about 15.4 million) over a period of three years was rejected by Parliament. The last five years have seen improvements in the financial sectorlsquos legal and regulatory framework, triggered by the enactment of the Cooperative Societies Amendment Act of 2004. To regulate Kenyalsquos burgeoning insurance industry, Parliament passed the Insurance Amendment Act 2006, which resulted in the establishment of the Insurance Regulatory Authority. To strengthen the Sacco industry, Parliament passed the 2007 Sacco Act. As a result, access to financial services has improved especially for those previously unable to bank. For instance, the introduction of M-Pesa by Safaricom has made it easy to send money via cellular phone at very low cost. All of the telecom operators followed suit with their own products in the market. Mobile money has grown in size and popularity and now provides savings and insurance services to the large majority of Kenyans who do not have access to a bank. Parliament passed and the President signed the Anti-Money Laundering Bill of 2008. This long-awaited bill provides for the creation of an FIU (financial intelligence unit) with investigatory powers and sets specific reporting requirements for financial institutions. The law came into force in June 2010, although implementing mechanisms are yet to be put into place. The Microfinance Act of 2006 became operational in 2008. The Act provides for the licensing, regulation, and supervision of the microfinance sector, necessitated by a series of mismanagement and embezzling scandals at micro-finance institutions. The law provides for the regulation of deposit taking microfinance institutions in Kenya and gives the CBK powers to oversee microfinance institutions. Microfinance institutions (MFIs) provide financial services to majority of Kenyans who remain unbanked. Kenya39s financial sector has a wide range of products, institutions, and markets, but there are gaps in development finance. Commercial banks, which traditionally refrained from offering long-term capital, are beginning to provide long-term capital, at least to large companies. Kenya39s corporate bond market is still in an early stage of development. While having attracted a handful of firms, it is faced with the problem of low liquidity thus, to boost long-term investment growth, deliberate efforts must be made to adequately develop vehicles for mobilizing long-term capital in Kenya. Development Finance Institutions (DFIs) are viable options given the prevailing market condition. However, in Kenya, DFIs have faced several constraints that have made them unable to fill in the development-financing gap. Competition from State Owned Enterprises Kenya has a long history of government ownership in industry dating back to independence. Public ownership of enterprise expanded from independence in 1963 through the 198039s. However, several commissions, one in 1979 and one in 1982, established the need for Kenya to begin divesting itself of its publicly owned enterprises. The commissions identified 240 publicly owned firms and listed 207 as non-strategic and the remaining 33 as strategic. During the first round of privatization, from 1992 to 2002, Kenya fully or partially privatized most of the non-strategic publicly owned firms. From 2003 to 2007, the government of Kenya engaged in a second round, which fully or partially privatized a number of large strategic firms, including KenGen (the primary electricity generator), Kenya Railways, Mumias Sugar, Kenya Reinsurance, Telkom Kenya, and Safaricom. These transactions netted over a 1 billion towards supporting additional development and infrastructure. The third round of privatization is scheduled to last through 2013 and includes the Development, Consolidated and National Banks of Kenya, five sugar companies, the Kenya Wine Agencies, nine hotels, portions of the Kenya Ports Authority, the Agrochemical Food Company, the remainder of KenGen, East African Portland Cement, the Kenyan Meat Commission, the New Kenya Cooperative Creameries, the Numerical Machining Complex, and several power stations. The Kenyan government seems determined to remove itself from competing with private enterprise, other than a few strategic areas. The government divested the telecom sector from 2002 to 2007, which now enjoys full competition. The sugar industry has been partially privatized and will be fully privatized with the next round of divestitures. The energy industry remains the most publicly owned sector in Kenya. The Kenyan government owns the National Oil Corporation, the Kenya Pipeline Corporation, and the oil refinery in Mombasa. Therefore, competition is either restricted or limited. KenGen, Kenya Power and Lighting, and the newly formed Geothermal Development Corporation dominate the electricity generation portion of the energy sector, which is another restricted portion of the Kenyan economy. The primary port in Mombasa is mostly government owned but privatization efforts are underway. Beyond these sectors, competition is expected and encouraged among private enterprise in Kenya. Corporate Social Responsibility Kenya has only recently applied the concept of corporate social responsibility (CSR). The United Nations has instigated discussions under the auspices of the UN Global Compact in Kenya for the introduction of the UN Global CompactUNDP quotGrowing Sustainable Business for Poverty Reduction Initiative. quot In Kenya, surveys suggest that the highest proportion of corporate donations goes for health and medical provision. In addition, corporations direct funds towards education and training, HIVAIDS, agriculture and food security, and underprivileged children. The rationale for these philanthropic activities is closely tied to a sense that companies should give something back to the nation and to the communities in which they operate. In Kenya, many companies in the export-processing sector are seeking to mainstream HIVAIDS programs into their activities as well as other workplace issues. Local campaigns have focused attention on labor rights and abuses in Kenyan export sectors such as textiles, cut flowers, and horticulture. Some companies are taking a positive lead on labor standards, i. e. Cirio Delmonte is now accredited to the SA8000 standard. The bulk of the business community is challenged to create quality jobs by paying living wages and observing fundamental labor rights. Given that employment creation is one of the most pressing concerns in Kenya, workplace issues ndash particularly trade-offs between the creation of jobs and reasonable pay and working conditions ndash are likely to remain at the heart of the CSR agenda. In Kenya, there are relatively few incentives for businesses to adopt responsible or pro-development practices. Few consumers in either country are sufficiently informed or able to pay a premium for responsibly produced goods. While some companies producing for export markets are subject to labor or environmental requirements imposed by overseas buyers, those producers selling into the domestic market are unlikely to be subject to such pressures. Even pressures within export markets are patchy, depending on the sector, product, and buyer. A similar gap is observed between large companies operating in the formal sector, and smaller companies or micro-enterprises, which operate below the radar. Given the economic context in which financial margins are generally very thin, companies are unlikely to adopt higher standards voluntarily unless there is a clear business case. The disputed December 27, 2007 presidential election unleashed Kenyalsquos worst episode of ethnically-charged political violence. Before the antagonists reached a power-sharing agreement in late February 2008, the violence took the lives of 1,200 Kenyans and displaced 500,000, including thousands of farmers. Property damage was in the millions of dollars. Agriculture alone suffered 300 million in damages. Tourism took a major hit. Arrivals and earnings fell 90 percent in the first quarter 2008, and were off 30 percent throughout the year. At least 20,000 Kenyans employed in the tourism sector lost their jobs. The violence dissuaded both tourists and potential investors from coming to Kenya. Buyers stopped considering Kenya, resulting in several factories closing. An official government investigation, the Waki Commission, reportedly names several prominent Kenyan politicians as having instigated much of the violence. As of mid-December 2010, the commission39s report has yet to be released to the public, although on December 15, 2010 the International Criminal Court (ICC) released the names of six individuals, five government officials, and one journalist, identified as suspects in the incidents of political violence. Indictments may follow in early 2011, although a movement is afoot to withdraw from the ICC and establish a local tribunal, which is unlikely to result in any indictments unless there is a massive public outcry. Despite the global recession, the Kenyan economy began to bounce back in 2009 and 2010, especially with respect to tourism. The very slow implementation of the reform agenda, agreed upon by both parties involved in the power sharing agreement, concerns many in Kenya, who fear that without the reforms, violence will return in the 2012 election. The reform agenda includes police, land tenure, judicial, and constitutional reform as well as prosecution of those who instigated the 2007 violence. Of the various required reforms, Kenya has only partially implemented a new constitution voted for by 23 of the Kenyan people. Terrorism also remains a serious problem. Kenya suffered major terrorist attacks in 1998 and 2002. On August 7, 1998, bombs exploded at the U. S. Embassies in Nairobi and Dar es Salaam, Tanzania, killing over 250 and wounding more than 5,000 people. A suicide bomber killed 15 people in an Israeli-owned Mombasa hotel in November 2002. The U. S. maintains a travel warning for Kenya due to the threat of terrorism and violent crime. The shaky situation in neighboring Somalia has heightened security concerns at a time when Kenya has yet to enact appropriate anti-terrorism legislation. In 2010, several incidents occurred, including a suicide bombing of a bus in Nairobi in late December that killed two and injured more than twenty. Crime is a major source of insecurity in the country. According to a World Bank study, in 2004 almost 70 percent of investors reported major or very severe concerns about crime, theft, and disorder in Kenya, as opposed to 25 percent in Tanzania and 27 percent in Uganda. Kenya has good relationships with all its immediate neighbors. However, unstable, porous, and conflicted borders remain a source of insecurity in the region. The 2002 terrorist attacks in Mombasa are thought to have been planned in Somalia and much of the small arms used to commit crimes in Kenya are widely believed to originate from Somalia. In 2004, 11 East African countries decided to create an Eastern African Standby Brigade (EASBRIG). The EASBRIG is one of the five formations of the African Standby Force, established by the African Union in 2002, to carry out peacekeeping operations. The headquarters of the EASBRIG is in Addis Ababa and its secretariat in Nairobi. EASBRIG is operational and should be ready for deployment by 2015. The current coalition government inherited a problem of grand-scale economic and political corruption. In 2003, the Kibaki government enacted the Anti-Corruption and Economic Crimes Act and the Public Officers Ethics Act, setting rules for transparency and accountability, and defining graft and abuse of office. The Public Officers Ethics Act requires certain public officials to declare their wealth and that of their spouses within 90 days from August 2, 2003. Subsequently, the government fired 23 judges for corruption. Nevertheless, opposition leaders castigated the Kibaki government for its lackluster pursuit of individuals suspected of corruption. In 2004, the government established the Kenya Anti-Corruption Commission (KACC), moved forward with the implementation of the Anti-Corruption and Economic Crimes Act, and launched full implementation of the Code of Ethics Act for Public Servants in 2004. A Public Procurement and Disposal Bill became law in 2005. It establishes a procurement commission to oversee all procurement matters but has proven ineffective in limiting abuse by public officials. Large public procurement programs and military procurement have been at the center of a number of corruption scandals in recent years. Enacted in 2007, the Supplies Practitioners Management Act is to regulate the training, certification, and conduct of procurement officers. The law complements the Public Procurement and Disposal Act, which came into force in January 2007. The new law, which is an effort to curb loss of public funds, stipulates strict operational measures and penalties for breach in an attempt to eradicate corruption that remains embedded in the GOKlsquos tendering processes. The KACC launched several investigations in 2006-2007 against senior government officials, including two government ministers however, none of the cases has been prosecuted successfully, in large part due to bottlenecks in the Attorney General39s Office and loopholes in the judiciary. Former Finance Minister Amos Kimunya stepped aside in early July 2008 in connection with the non-tendered sale of a government-owned property, the Grand Regency Hotel, to a Libyan group. An investigatory commission, the Cockar Commission, reportedly exonerated Kimunya of any wrongdoing. He was appointed as Minister of Trade in January 2009, providing an example of the culture of impunity in Kenya. At the end of 2010, he became Minister of Transportation. In 2009, President Kibaki irregularly reappointed the director of KACC, the primary corruption investigatory unit. With the former director of KACC and the Attorney General, no minister-level official has ever been prosecuted in Kenya despite huge corruption scandals including Goldenberg, Anglo Leasing, Triton, and the maize scandal. After a storm of protest from Parliament, the director of KACC lost his re-appointment vote. This historic vote was the first time that Parliament had overruled the President. In 2010, the KACC Board selected PLO Lumumba as director of KACC. Lumumba has taken a strong stance against corruption, and is re-opening some of the older cases, including Anglo-Leasing. In December 2010, Lumumba, in his first major corruption case, and the KACC arrested and charged Minister of Trade Henry Kosgey with abuse of office over the illegal importation of automobiles. The 2010 Ibrahim Index of African Governance ranked Kenya 26 out of 53 countries on the quality of governance, a drop of four places from 2009. The 2010 Transparency International Corruption Perceptions Index ranks Kenya 154 of 178 countries, a drop of 8 places from 146 in 2009, and its composite score of 2.1 was the second worst in the EAC, better only than Burundi. Bilateral Investment Agreements Kenya does not have a bilateral investment trade agreement with the United States, although there are hopes for talks leading to such an eventual agreement. Kenya has bilateral trade and investment agreements with Germany, the Netherlands, Brazil, and the United Kingdom. Agreements are pending with Italy and Russia. Kenya and her EAC partners signed a Trade and Investment Framework Agreement with the United States in July 2008 as a bloc. OPIC and Other Investment Insurance Programs Kenya is eligible for Overseas Private Investment Corporation (OPIC) programs. In 2008, the U. S. Overseas Private Investment Corporation (OPIC) supported two projects in Kenya totaling 11.78 million. The beneficiaries include two microfinance companies. In 2009, OPIC supported three projects totaling 7.4 million, including two large microfinance projects women. Historically, OPIC has committed 75 million to 42 projects in Kenya. Kenya39s population reached an estimated 40 million in July 2010. Of the approximately 20 million working Kenyans ages 15-64, the Kenya National Bureau of Statistics reports that 7 million are engaged in pastoral and small-scale subsistence livestock rearing and farming. Another 8.3 million are engaged in commercial agriculture, ranching, and the informal sector. Only 2 million Kenyans are in the formal sector. Approximately 54 percent of the population lives on less than 1 per day (the 8 percent increase over the 2007 figure of 46 percent is attributable to the January-February 2008 post-election violence). Per capita income, per the Atlas method, is 770. High population growth rate of 2.64 percent per annum means there is an on-going demand for new jobs . Kenya has an abundant supply of well-educated and skilled labor in most sectors at internationally competitive rates. Though there is an apparent modest decline in new infections, high HIVAIDS prevalence continues to pose a serious threat to human resource development and an economic drain on families and the health care sector. The Kenya AIDS Indicator Survey 2007 (released in July 2008) indicates that 7.4 percent of Kenyans ages 15-64 are infected with HIV, with considerable disparities in prevalence among provinces. Kenya39s laws generally provide safeguards for worker rights and mechanisms to address complaints of their violation, but the Ministry of Labor and Human Resource Development lacks the resources to enforce them effectively. In October 2007, Parliament passed and President Kibaki signed five labor reform laws that were drafted with the ILOlsquos assistance under the U. S. Department of Laborlsquos Strengthening Labor Relations in East Africa (SLAREA) project to make Kenyalsquos labor laws more consistent with ILO core labor standards, AGOA compliant, and harmonious with Ugandalsquos and Tanzanialsquos. The new laws are: the Employment Act, which defines the fundamental rights of employees and regulates employment of children the Labor Relations Act on worker rights, the establishment of unions, and employers associations the Labor Institutions Act concerning labor courts and the Ministry of Labor and Human Resource Development the Occupational Safety and Health Act and the Work Injury Benefits Act on compensation for work-related injuries and diseases. The GOK gazetted the amended texts of the new laws in 2008. Also in 2008, the Government of Kenya gazetted the National Labor Board to steer stakeholders to meet and propose necessary amendments to Parliament for smooth implementation of the Acts. The Board will set structures and rules as required by the Act. Under the new Labor Relations Act, a minimum of seven workers may apply to register a union, but the nascent union must have a minimum of 50 members to be registered. A union must show a signed membership request from 50 percent of the workers in a workplace to force an employer to recognize the union. There are 42 registered unions representing over 500,000 workers, approximately one quarter of the country39s formal sector work force. All but six, including the 240,000 member Kenya National Union of Teachers (KNUT), the University39s Academic Staff Union (UASU), and the Union of Kenyan Civil Servants (UKCS), are affiliated with the Central Organization of Trade Unions (COTU), which has about 260,000 members. Union membership is voluntary and organized by craft rather than industry. The law permits strikes, but unions must notify the government 21-28 days before calling a strike. During this period, the Minister of Labor and Human Resource Development may mediate the dispute, nominate an arbitrator, or refer the matter to the Industrial Court. If the Minister of Labor and Human Resource Development refer to mediation, fact-finding, or arbitration, any subsequent strike is illegal. Kenya39s Industrial Court is backlogged and has difficulty enforcing its rulings because employers tend to appeal to the High Court. The Labor Institutions Act of 2007 expands the Industrial Court and gives it the same powers as a High Court to enforce its rulings with fines or prison sentence. The court has penalized employers for discriminating against employees because of their union activities, usually by requiring the payment of lost wages. Court-ordered reinstatement is not a common remedy because of the difficulty in implementation. Kenya has relatively harmonious labor relations. The number of strikes dropped significantly from 24 in 2007 to 8 in 2008, reflecting a 66 percent decrease. In 2008, 4718 workers were involved in the strikes representing 135,185 person-hours compared to 36,095 workers involved with strikes in 2007. The Industrial Court adjudicated 226 cases out of which it gave 192 rulings compared to 295 cases and 147 rulings in 2007. The agricultural sector had the highest reduction of strikes with two in 2008 compared to 14 in 2007. Labor law mandates the total hours worked in any two-week period should not exceed 120 hours (144 hours for night workers). Negotiations between unions and management establish wages and conditions of employment. There are twelve separate minimum wage scales, varying by location, age, and skill level. The lowest minimum wage is currently about 41 (KSh 3270) per month in urban areas and about 38 (KSh 3043) in rural areas. On May 1, 2009, the GOK the increased the statutory minimum wage by 20 percent under the General Wage Order and 18 percent for workers in the agricultural sector. To give more weight on productivity improvement in determining wage increases, the government announced, in its June 2005 budget speech, that minimum wages should be considered for adjustment after at least two years as opposed to every year, and that wages be adjusted in line with productivity changes however, the decision remains unimplemented. Workers covered by a collective bargaining agreement generally receive a better wage and benefit package than those not covered (on average 182, or KSh 14621, per month), plus a housing and transport allowance, which may account for 20 to 40 percent of a Kenyan workerlsquos compensation package. Kenyan law establishes detailed environmental, health and safety standards, but these tend not to be strictly enforced. The Directorate of Occupational Health and Safety Services (DOHSS), a department under the Ministry of Labor and Human Resource Development, has the mandate to enforce the Occupational Safety and Health Act and its subsidiary rules. DOHSS has the authority to inspect factories and work sites, except in the EPZs, but had only 45 inspectors, instead of the 168 expected to cover the entire country. DOHSS developed a program to help factories establish Health and Safety Committees and train them to conduct safety audits and submit compliance reports to DOHSS. The Directorate maintains a register of approved and certified safety and health advisers whom employers may enlist to conduct safety audits in the factories and other places of work. The Directorate should carry out these audits at least once a year and forward a copy of the audit report to the DOHSS within 30 days. However, according to the government, fewer than half of the largest factories had instituted Health and Safety Committees. Work permits are required for all foreign nationals who wish to work in Kenya. An applicant for an entry permit describes the work one intends to engage in and only can engage in that specific activity. Although there is no official time limit, a visitor39s pass or a visa is usually valid for three months and the Immigration Department must grant applicable extensions upon proper application. Applicants may apply for work permits for in any major city in Kenya, but all applications go to Nairobi for processing. Foreign investors are required to sign an agreement with the government describing training arrangements for phasing out expatriates. High unemployment levels have led the government to make it increasingly difficult for expatriates to renew or obtain work permits, and Immigration increased the price of a work permit to up to Ksh200, 000 (about 2,500). The Immigration Department occasionally has cancelled work permits before the expiry date without giving reasons. According to the law, the immigration officer issuing entry permits may require a bond of not less than KSh 100,000 (about 1,250) for each permit to be deposited with the Immigration Department. Foreign-Trade ZonesFree Ports As of December 2010, 41 Export Processing Zones (EPZ) are operating around the country. The GOK gazetted three new zones in 2009. 83 companies are operating in the zones. A government parastatal, the Kenya Export Processing Zone Authority (EPZA), regulates the zones. Of the 41 zones, the public sector develops and manages two. The private sector, in the form of licensed EPZ developersoperators, owns and manages the rest. Of the 83 enterprises operating in EPZs, foreign investors own 57 percent and Kenyans own 19 percent with the remainder being joint ventures. The largest privately-owned EPZ is the Sameer Industrial Park located in Nairobilsquos Industrial area. It has been operational since 1990. The Athi River EPZ, near Nairobi, is the largest publicly owned EPZ at 339 hectares. The second publicly owned EPZ is being developed in Mombasa, Kenya39s main seaport. The United States remained the principal market in 2007 for Kenyan EPZ exports. Over 55 percent of EPZ manufactured products enter the United States under AGOA provisions. The value of non-agriculture AGOA exports was 207.9 million in 2009 a drop of almost 19 percent from 2008. AGOA exports of garment products worth 244.8 million constituted 94 percent of AGOA-related exports. While the U. S. is the leading market for Kenyan EPZ exports, diversification is occurring including Europe, Canada, the United Arab Emirates, Hong Kong, Panama, and Zimbabwe. Foreign Direct Investment Statistics Through the 8039s and 9039s, the deterioration in economic performance, together with rising problems of poor infrastructure, corruption, high cost of borrowing, crime and insecurity, and lack of investor confidence in reforms generated a long period of low foreign direct investment (FDI) inflow. Per the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), FDI inflows in the period 1990-2000 averaged 29 million a year. This report reflects 2009 FDI inflows of 141 million, an increase of 47 percent over a dismal 2008. The report indicates 2009 total FDI stock in Kenya of 2.13 billion. These figures compare poorly to Tanzania, which shows FDI inflows of 645 million and total FDI stock of 5.34 billion in 2009. The market value of U. S. investment stands at approximately 183 million (2008 estimate), primarily concentrated in commerce, light manufacturing, and tourism industry. Most foreign investment in manufacturing since 2001 has been in the EPZs 64 percent tied to AGOA-related apparel investment. Poor data collection in Kenya leads to underestimating actual inflows of FDI. There is no clear mandate by any agency to collect data on FDI. The Central Bank of Kenya (CBK), the Kenya Investment Authority (KIA), and the Kenya National Bureau of Statistics (KNBS) all collect only partial information on either balance of payments inflows or investment projects. The government does not publish data on the value of foreign direct investment (positionstock and annual investment capital flows) by country of origin or by industry sector destination. Neither is data available on Kenyalsquos investment abroad. However, recent media reports indicate a drop in FDI, now superseded by domestic investment ndash a clear indication that Kenya must implement constitutional and political reforms to attract FDI, attain double-digit economic growth, and achieve its goals of becoming a middle-income country by 2030.The scam that is online forex trading in Kenya Investors storm VIP Portal039s forex bureau offices in Limuru Town, Kiambu. VIP Portal versprach für jedes neue Mitglied, das ein Investor eingebracht hatte, eine Provision von fünf Prozent pro Monat. Als Investoren in Limuru ihre hart verdienten Einsparungen in VIP Portal schaufelten, taten ihre Kollegen in Nyeri, Kisumu, Kisii, Nakuru und Nairobi. FOTO ERIC WAINA Zusammenfassung Nach Untersuchungen von Money. Ahnungslose Investoren wurden in Gruppen unterteilt, mit dem Nairobi-Team behauptete, um rund 300 Millionen verloren haben. Nach den im vergangenen Jahr durchgeführten polizeilichen Untersuchungen erhielt VIP Portal zwischen Oktober 2013 und September 2014 über Sh1.08 Mrd. Die Einlagen stammten von ahnungslosen Investoren in Limuru, Nairobi, Nakuru, Nyeri, Kisii und Kisumu. Das Minimum, das die Anleger mit einbezahlt hatten, war Sh25,000. Unterdessen wandte sich Herr Wangai an Fernsehgespräche, um seine Firma zu vermarkten. Sein richtiger Mann, Herr Felix Oluoch, war sein Chef-Online-Publizist. Herr Robert Siahi hatte große Träume im letzten Jahr. Er wollte ein Studium in einer lokalen Universität zu verfolgen. Schon ein etablierter Händler in Limuru, dachte Herr Siahi an die Finanzierung seines Traums. Während eines Treffens mit einem seiner Freunde, wurde er aufgefordert, sein Geld in VIP Portal, ein Forex-Brokerage-Unternehmen mit Sitz in Limuru, Kiambu County. Ein paar Tage später, sah ich Herrn Alfred Wangai diskutieren, wie profitable Forex war auf einem lokalen TV, sagt Herr Siahi. The figures whetted my appetite and I decided to invest. Herr Alfred Wangai ist einer der Inhaber von VIP Portal. Am 16. April 2014 investierte Herr Siahi Sh106,000 und am 22. Mai 2014 setzte er einen zusätzlichen Sh500,000 ein. Mein Vertrag mit Herrn Wangai sollte mir 75 Millionen Sh1 Millionen nach 75 Werktagen bringen. Es sollte in drei Phasen ausgezahlt werden, aber dies geschah nie. Der Verlust war verheerend. Es beendete Herrn Siahis Traum des Beitritts zur Universität. Herr Siahi ist unter 13.000 Investoren, die über Sh1.1 Milliarde zum VIP Portal in dem verloren haben, was herausstellen könnte, das größte forex Betrug in Kenyas Geschichte zu sein. Nach Untersuchungen von Money durchgeführt. Ahnungslose Investoren wurden in Gruppen unterteilt, mit dem Nairobi-Team behauptete, um rund 300 Millionen verloren haben. Nach den im vergangenen Jahr durchgeführten polizeilichen Untersuchungen erhielt VIP Portal zwischen Oktober 2013 und September 2014 über Sh1.08 Mrd. Die Einlagen stammten von ahnungslosen Investoren in Limuru, Nairobi, Nakuru, Nyeri, Kisii und Kisumu. Nach Angaben von Herrn Siahi eröffnete Herr Wangai im Juni 2013 seine Büros in Limuru. Nach der Eröffnung seiner Büros im K-Unity Building (auch Ushirika House genannt) klopfte Herr Wangai die Einheimischen an, um seine Firma zu vermarkten, sagt Herr Siahi. Es war leicht für uns, an die Menschen zu glauben, die wir gewöhnt waren. Bis Oktober 2013 hatte sich VIP Portal über Limuru verbreitet. In einigen Fällen bat Herr Wangai Investoren, ihr Land zu verkaufen und das Geld mit VIP Portal einzulösen, mit dem Versprechen, dass er es in weniger als einem Monat mehr als verdoppeln würde, sagte Herr Siahi. VIP Portal versprach für jedes neue Mitglied, das ein Investor eingebracht hatte, eine Provision von fünf Prozent pro Monat. Als Investoren in Limuru ihre hart verdienten Einsparungen in VIP Portal schaufelten, taten ihre Kollegen in Nyeri, Kisumu, Kisii, Nakuru und Nairobi. Das Minimum, das die Anleger mit einbezahlt hatten, war Sh25,000. Unterdessen wandte sich Herr Wangai an Fernsehgespräche, um seine Firma zu vermarkten. Sein richtiger Mann, Herr Felix Oluoch, war sein Chef-Online-Publizist. Herr Oluoch, der sich als technischer Devisenhändler, technischer qualitativer Analytiker und Stratege, Hedge-Fund-Trader und internationaler Unternehmer beschreibt, hat in den Nachrichten an Investoren in vier Monaten 60 bis 80 Prozent Dividenden gezahlt. Er behauptete, dass VIP Portal ein globales Büro auf einer wenig bekannten Insel St. Vincent und die Grenadinen hatte. Ein paar Wochen, bevor die Anleger anfingen, Zahlungen zu fordern, hat Geld gelernt, befragt sie die Existenz eines internationalen Büros. Contacted, die Financial Services Authority von St. Vincent und die Grenadinen verweigert Lizenzierung VIP Portal. Aber in einer geschworenen eidesstattlichen Erklärung am 17. Juli vergangenen Jahres behauptete Herr Wangai, dass die Firma nach dem Gesellschaftsgesetz am 1. August 2013 gegründet wurde und seit August 2013 als internationales Geschäft in St. Vincent und die Grenadinen eingetragen ist Jahr, ein Nairobi Gericht stoppte jede mögliche Transaktion in VIP-Portale vier Konten VIP Portal Ltd., VIP Forex Einsparungen und Kooperative Ltd., VIP Institut von Forex an der Familie Bank und VIP Portal Ltd. an der fx Bank. Als die Konten eingefroren waren, hatte die Firma ein Gleichgewicht von 177 Millionen Yuan, da ihre Direktoren, Herr Wangai, Herr Collins Thumbi Mundia, Herr Daniel Komo, und Frau Nkatha Karimi einen Großteil der Sh1.08 Milliarden zurückgezogen hatten. In einem Schreiben vom 30. Juli 2014 von der Law Society of Kenya an den Generalinspekteur der Polizei und an den CID Direktor und die Zentralbank kopiert, erhielt VIP Portal Einlagen von Frau Bernise Kirungi, Herrn Francis Thuo und Herrn James Mbuthia in Höhe von Sh3,061,585 zwischen dem 29. April 2014 und dem 10. Juni 2014. In einer Antwort auf die Gesellschaftsgesellschaft stellte der Generalinspekteur der Polizei fest, dass das VIP-Portal seit März 2014 der Untersuchung des DCIO, Limuru, unterzogen worden sei Um festzustellen, ob VIP Portal wurde von der Regulierungsbehörde für den Handel mit Forex registriert oder führen Sie alle Bankgeschäfte. Zentralbank verweigerte die Lizenzierung. Darüber hinaus begann die Bankenbetrugsuntersuchung in einem Brief, der von dem verantwortlichen Offizier Joseph Mugwanja unterzeichnet worden war, am 20. Mai 2014 eine Untersuchung, wonach das VIP Portal zwischen dem 1. Oktober 2013 und dem 28. Mai 2014 Sh1.08 Milliarden erhielt Anleger. Von diesem Betrag wurden 7,6 Mio. Sh7 Mio. an Karimi und Herr Mundia ausgezahlt, 33,3 Mio. Sh auf die Konten von FXCM Markets Ltd aus den USA, wohingegen Sh528 Mio. an die Anleger ausgezahlt wurden. Im August 2014 eröffnete VIP Portal neue Konten im Ausland, um Einlagen zu erleichtern. Wir haben über 5.000 Konten im Ausland, die gesorgt werden müssen und daher der Grund, warum wir mit UBA Bank zusammengearbeitet haben, sagte Oluoch Investoren. Herr Daniel Njuguna Mwangi, UBA Kenia, Leiter Marketing und Unternehmensbeziehungen widerlegt die Forderungen der Devisenhandelsfirma. Das VIP Portal hat uns im Hinblick auf die Eröffnung eines Kontos angesprochen. Doch nach der Durchführung unserer Due Diligence, die Bank abgelehnt, um alle Konten für das Unternehmen und die Investoren zu öffnen, sagte Herr Mwangi. Bemerkenswert ist, dass die Schließung der drei lokalen Konten der Grund dafür ist, dass VIP Portal die Anschuldigungen der Anleger entgegen nimmt. Nehmen Sie diese Nachricht von Mathews Mutonga an VIP Portal: Ich investierte Sh50.000 im April 2014 und ich erhielt Sh30.000 einmal und die Dividenden aufgehört zu kommen. Ich bezahlte Sh400,000 und erhielt Sh320,000 einmal und die Dividenden stoppten. Dann bezahlte ich Sh300,000 und bekam nichts. In seiner Antwort, sagte VIP Portal, Es ist die Banken, die Ihr Geld halten, nicht VIP-Portal. Als die Realität auf die Investoren dämmerte, dass sie conned wurden, begannen einige betteln. Herr Mutonga, zusammen mit einem anderen Investor, Frau Anne Wangui, schrieb an VIP Portal: Mir wurde gesagt, dass ich innerhalb von drei Tagen seit Juni 2014 bezahlt werde. Das investierte Geld ist das, was meine Familie darauf angewiesen ist, für meine Schulgebühren zu bezahlen . Sie sagten mir, dass meine Papiere unter denen von der Zentralbank Anti-Betrug Polizei genommen wurden, aber alles, was ich weiß, ist, dass Sie uns schulden Sh750.000. Ich hoffe, dass ich eines Tages mein Geld zurückbekommen werde. Während eines Treffens im Alders Restaurant in Limuru luden die geschädigten Investoren Herrn Wangai ein, aber er lehnte es ab, sagte Siahi. The last I saw him was near K-Unity, where he was heavily guarded. Die Investoren Streben nach Gerechtigkeit wurde auch durch Verzögerung Taktik gekennzeichnet. Der Fall war, letztes Jahr zu beginnen, aber wir hatten Fälle, in denen Akte verschwand und andere, in denen Herr Wangai ablehnte, Vorladung anzunehmen oder behauptete, daß er nicht gedient wurde, sagt Herr Siahi. Sogar mit Ansprüchen von conning Investoren über Sh1.08 Milliarde hat VIP Portal seitdem ein neues forex Produkt synchronisiertes PAMMOJA gestartet. Sie finanzieren Ihr Konto über Netteller, dann handeln wir in Ihrem Namen und teilen die Gewinne, sagte Herr Oluoch einem Investor, Herrn Boniface Ndichu. Nach Ansicht von Herrn Oluoch ist PAMMOJA ein Abkommen zwischen Investoren und VIP-Portal, in dem das Unternehmen vollen Zugang zu einem Geld der Anleger hat, das er in ihrem Namen handelt und später jeden 29. Arbeitstag des Monats die Gewinne teilt. EDITORS UPDATE: UBA Kenya response to the claims by VIP Portal. Starting a Foreign Exchange Business 39,695 views 120 comments 5 expert advise If you are starting a foreign exchange business, you will have to work on your business plan. Unabhängig von Ihrem Standort können Sie diese Art von Geschäft zu starten. Bestimmen Sie die Lizenzanforderungen in Ihrem Staat oder Land. Bevor Sie die endgültige Entscheidung treffen, stellen Sie sicher, dass Sie die Risiken und Vorteile der verfügbaren Optionen zu studieren. Wie man ein Foreign Exchange Business eröffnet Viele Menschen wollen ihr eigenes Geschäft zu starten, aber die häufigsten Hindernisse sind Mangel an Geld und Wissen. Wenn Sie an Devisen interessiert sind. Können Sie große Gewinne durch den Start Ihrer eigenen Devisengeschäfte zu verdienen. Unabhängig von Ihrem Standort können Sie diese Art von Geschäft zu starten. Bestimmen Sie die Lizenzanforderungen in Ihrem Staat oder Land. Sie können die zuständige Behörde besuchen, um die Anforderungen zu erkundigen. Befolgen Sie die notwendigen Unterlagen und Papierkram, um die Gewerbegenehmigung zu beantragen und die Gebühren zu bezahlen. Die Verarbeitung kann einige Zeit dauern, aber itrsquos lohnt das Warten. Starting from scratch can be hard but a great idea to enter the industry is purchasing an existing company that is involved with trading. Einrichten Kosten höher sind, wenn Sie von vorne anfangen. Before making the final decision, make sure that you study the risks and benefits of each option. If buying an existing company is better, then you can proceed. Mit der Business-Lizenz, können Sie das Geschäft mit Leichtigkeit betreiben, weil alles legal ist. Hier sind die Dinge, die Sie brauchen, um ndash Dinge zu tun für den Start eines Foreign Exchange Business Stellen Sie Ihre Ziele im Voraus. Ihre Ziele oder Ziele sollten realistisch genug sein und Ihre Fähigkeiten bewerten. Da Sie den Besitzer werden, sollten Sie genug Hintergrund in Foreign Exchange haben. Analyzing the competition is vital as well. Auf diese Weise können Sie die Schwächen Ihrer Konkurrenten zu identifizieren und nutzen sie gegen sie. Die Kalkulation und die Aufwendungen bilden die Finanzwerte. Sie werden Prognosen für die nächsten 5 Jahre machen. Wenn Ihr Unternehmen lebensfähig ist, können Sie leicht zu finanzieren (wenn nötig). Another consideration is the staff. Wie viele Mitarbeiter benötigen Sie? Mieten Sie nur die kompetentesten und zuverlässigsten Mitarbeiter. Die Wahl einer guten Lage ist auch wichtig. Die Lage des bestehenden Unternehmens sollte im Stadtzentrum oder überall dort, wo es leicht zugänglich ist, liegen. You also need to apply for utilities, internet, and phone lines. Der Business-Plan, den Sie erstellen sollten detaillierte finanzielle und entscheiden über die Unternehmensstruktur. Overhead-Aufwendungen sollten niedrig gehalten werden, da yoursquore gerade erst anfängt. Mit Ihrem Wissen in Devisen, werden Sie sicherlich in dieser Art von Geschäft gelingen. So whatrsquos es wird ndash von Grund auf neu oder kaufen ein bestehendes Geschäft Wählen Sie die Option, die die besten Vorteile bietet. Es wird immer Risiken geben, aber mit sorgfältiger Planung, yoursquore sicher zu einem der beliebtesten Devisengeschäfte geworden. 120 Comments 1. andrea said on 12282010 3:03:09 AM

No comments:

Post a Comment